FANDOM

БА-11
RUSE BA-11
Виробник

Московський автозавод, корпус на Іжорському заводі бронекорпусів

Початок створення

БА-11 у грі

Застосування у військах

в грі з самого початку

класифікація

гарматний бронеавтомобіль підтримки піхоти

Екіпаж

4 чол

Вага

8,13 тон

Озброєння

1 × 45-мм 20К
2 х 7.62 кулемети ДТ

БА-11 — радянський важкий бронеавтомобіль створений на базі армійського вантажного автомобіля підвищеної прохідності ЗІС-6

ІсторіяРедагувати

Протягом 1936–1937 років на Московському автозаводі проектувалося спеціальне укорочене шасі ЗІС-6К з двигуном підвищеної потужності, що був розміщений нижче на рамі, та з додатковим заднім кермом. Був побудований макетний зразок автомобіля. Позитивні результати цієї роботи дозволили взимку 1938 року почати створення нового важкого бронеавтомобіля БА-11 (шасі — ЗІС-34). Компонуванням займався інженер А. С. Айзенберг, шасі займалися конструктори Д. В. Саломатін, Б. М. Фіттерман, В. Н. Смолін та інші. Одночасно на Іжорському заводі під керівництвом інженера А. Н. Баранова проектувався достатньо сучасний на ті часи бронекорпус.

До кінця 1938 року на ЗІСі вже було зібрано експериментальні шасі з макетними бронекорпусами, а через рік Іжорський завод побудував перші прототипи бронеавтомобіля БА-11. Проте, узяти участь у фінській війні, як це планувалося, він не встиг.

Після проведення випробувань Московський автозавод почав освоювати конвеєрну збірку шасі ЗІС-34. Протягом 1940 року було побудовано 16 бронемашин, включаючи БА-11Д. Почати масове виробництво не вдалося — Іжорський завод був відрізаний блокадою Ленінграда. На початку війни робились спроби випуску БА-11 на Подольському заводі імені Баранова.

Опис конструкціїРедагувати

Стандартний «зісовський» двигун був форсований до 93 к.с. (з алюмінієвою головкою — до 99 к.с.), в основному за рахунок збільшення ступеню стискання, частоти обертання та покращення наповнення циліндрів. Надійність його роботи підвищувало дублювання запалення — від магнето та від батареї. Свічки запалення були екрановані, для того, щоб не створювати перешкод радіоприймачу. Наявність реверсу в демультиплікаторі в сумі давало 11 передач вперед та 6 — назад, при цьому швидкість заднього ходу досягала 90% від переднього. Було обладнано повноцінний задній пост управління. Всередині бронеавтомобіля був наявний механізм ручного запуску двигуна. Раму вкоротили на 400 мм; відповідно скоротили і базу (на 350 мм). Був посилений передній міст. Кулестійкі шини збільшеного розміру мали великі грунтозацепи. Прохідність автомобіля підвищували ланцюги «Оверолл», які надягалися на задні колеса та запасні колеса з боків з можливістю їх вільного обертання, тоді загальноприйняте. БА-11 міг долати підйом по ґрунту до 22°. Приземистий корпус зі значним нахилом всіх броньових листів підвищеної товщини повинен був надійно захищати екіпаж від бронебійних та великокаліберних куль, окремих осколків. Низька башта раціональної форми, хоча і несла теж озброєння, що і основні бронеавтомобілі та танки Червоної Армії (могутнішої гармати з помірною віддачею тоді ще не було), проте боєкомплект до неї був збільшений до 114 снарядів. Бронеавтомобіль був стійким під час стрільби. Кулеметів знову стало два (всього 3087 патронів) — спарений з гарматою та в шаровій установці в лобовому листі, вогонь з якого вів командир. Він же працював і на дуплексній радіостанції. Екіпаж мав кулестійкі прилади спостереження ПТ-К.

Бойове застосуванняРедагувати

Ба-11 використовувався при «звільненні» західних України та Білорусії, в боях за оз.Хасан, в початковий період Німецько-радянської війни на Ленінградському фронті. За бронюванням, вогневою міццю, рухомістю та запасом ходу Ба-11 дещо перевершував піхотний танк тих років Т-26. На шосе, при аналогічній потужності двигуна розвивав вдвічі більшу швидкість. Це зумовило і бойове значення бронеавтомобіля — маневрена вогнева підтримка наступаючої піхоти та кавалерії, якісне посилення автоброне-з'єднань, озброєних середніми бронеавтомобілями, боротьба з бронесилами та вогневими точками ворога.

МодифікаціїРедагувати

В 1940 році на шасі ЗІС-34Д був установлений дослідний автомобільний 6-циліндровий дизель ЗІС-Д-7 (конструктори П. В. Сметанніков, В. А. Будніков, І. І. Мочалін) потужністю 96-98 к.с. при 220 об/хв. В 1941 році перший радянський дизельний бронеавтомобіль Ба-11Д проходив випробування. Через більш тяжкий двигун мас автомобіля збільшилась до 8,65 т; проте за рахунок його більшої економічності запас ходу при тих же баках (150 л) зріс до 33%. Проте, максимальна швидкість на шосе впала до 48 км/год- потрібно було змінювати передавальні числа в головній передачі, проте кращі тяглові характеристики дизеля дозволили підняти середню швидкість на шосе до 39,8 км/год, що було непогано для бронеавтомобіля подібного класу. Зросла пожежна безпека автомобіля. Освоїти двигун Д-7 до кінця війн не встигли, проте він став основою вдалого тракторного 4-циліндрового дизеля Д-35, що набув широкого розповсюдження після війни.

Оцінка машиниРедагувати

За озброєнням Ба-11 перевершував зарубіжні зразки важких бронеавтомобілів, а дизельний БА-11Д взагалі не мав аналогів. Проте, неповнопривідні шасі, навіть відносно потужні та надійні, вже не могли забезпечити потрібної мобільності по бездоріжжі. Потрібен був тривісний автомобіль з усіма ведучими колесами. Таке шасі ЗІС-36 (6х6) з шестерінчатими задніми мостами було виготовлено восени 1940 року та відправлено для бронювання в Колпіно; проте появі нового, більш сучасного бронеавтомобіля завадила війна. Вона ж показала, що колісні бронемашини можуть розвиватися лише на повноприводному шасі.

У гріРедагувати

Broneavtomobil 11 (Російськ.: БА-11 або Бронеавтомобиль 11 , буквально означає броньований автомобіль Марка 11)— є відносно дешевим Радянським броньованим автомобілем, доступний з самого початку гри за СРСР.

Опис юніта в гріРедагувати

У той час як насправді в реалі БА-11 відповідав Т-26 з погляду озброєння (на ньому ставилася башта від Т-26), в грі він має слабкий кулемет, половину потужності основного 45мм баштового знаряддя, що робить його вразливим навіть від вогню піхоти супротивника.

Використання БА-11 як розвідувальної машини є не досить ефективним, вважаючи на його низьку швидкість у грі. Навіть інші союзні юніти повинні сповільнитися, щоб йти в ногу з БА-11. Його броня посередня. Його озброєннятакож. Проте його ціна є низькою порівняно з іншими броньованими засобами, такими, як Panhard , SdKfz 222 і Greyhound.

Стратегія і тактика у гріРедагувати

Альтернативне використання БА-11 доступне для творчих гравців за СРСР. Пара або три BA-11, що використані при правильній організації засідки, абсолютно здатні знищити передовий загін легких танків, незалежно від їх кількості (наприклад, японський Ха-Go є легкою здобиччю). BA-11 позиціонується в хороших місцях для засідки. А поруч з лінією фронту не лише грають свої звичайні ролі розвідників, але й можуть знищувати транспортні засоби поставок супротивника. Гравець СРСР має можливість збалансувати вогневі і технічні недоліки БА-11 за рахунок їхньої дешевизни виробництва і масовості.

Виноски Редагувати