FANDOM

Лі-2
Лі-2
Лі-2 (по імені головного інженера заводу Бориса Павловича Лісунова
LI-2 close
Початок випуску 1939 (як ПС-84)/ 1942(як Лі-2)
Конструктор, бюро
Icon USSR

Лісунов
Місце розробки, випуску СРСР Ташкент
Призначення Багатоцільовий транспортно-пасажирський літак
Розміри дов/розм.крил/висота кіля 19,66/29,98/5,16
Двигуни кільк/потужність Два М-62 ИР/ 2х1000кін.сил
Швидкість 320км/год максимальна
290км/год крейсерська
У грі занижена до 270км/год
Стеля польоту 7350м
Дальність польоту 2560км
Броня без броні
Ціна Cost $10
Ціна покращення Upgrade Cost $25

Лі-2 (за кодифікацією НАТО: Cab — «Таксі», Кабріолет) — багатоцільовий військово-транспортний літак, виробництво якого було почате в 1942 році в Ташкенті на базі пасажирського літака ПС-84 (1939), створеного, у свою чергу, на базі ліцензійного виробництва американського Douglas DC-3.

Призначення прототипаРедагувати

Призначений для посадкового та парашутного десантування особового складу повітряно-десантних військ СРСР та різноманітних військових вантажів, а також для перевезення поранених і великогабаритних вантажів.

Опис та ТТХ прототипаРедагувати

Лісунов Лі-2:
Параметри Показники
Довжина , м 19,66
Розмах крил , м 29,98
Висота хвоста, м 5,16
Площа крил, м² 91,7
Двигуни   Два М-62 ИР
Потужність , к. с. 2х1000
Макс. швидкість , км/год. 320
Крейсерська швидкість, км/год. 290
Дальність польоту, км 2560
Фюзеляж Вузький
Висота польоту, м 7350
Злітна вага , кг 7700
Макс. злітна вага, кг 10500

Двомоторний пасажирський літак (14-21 пасажир) при чотирьох членах екіпажу (льотчики, радист, стюардеса) — відтворення американського літака Дуглас DC-3, але з перекладом в метричні міри всіх його розмірів, товщини матеріалу і з ретельним перерахунком всіх елементів конструкції зі стандартами наших норм міцності (які й самі були при цьому уточнені в частині цивільних літаків). Від цього маса трохи зросла, але безпека підвищилася. Переробкою креслень стосовно вітчизняної технології і перекладом розмірів з дюймів на міліметри керував В. М. Мясіщєв ; подібну роботу не змогли провести фірми Фоккер і Міцубісі, що також закупили ліцензії на виробництво літака DC-3, і вимушені проводити лише складання літаків з агрегатів, привезених з США.

З середини 1938 р. на наших заводах було розпочато впровадження і серійне виробництво цього літака по ліцензії з позначенням ПС-84, а з вересня 1942 р. — Лі-2 (по імені головного інженера заводу Бориса Павловича Лісунова, який керував впровадженням). Вперше в СРСР був застосований плазово-шаблонний метод виробництва для великої серії. Літак добре себе зарекомендував як пасажирський транспортний, мав широке поширення, відрізнявся надійністю, економічністю і простотою в експлуатації.

На війніРедагувати

Він застосовувався у Великій Вітчизняній війні для найрізноманітніших перевезень на фронті і в тилу. Значний внесок Лі-2 зробили у перевезенні вантажів для партизанських загонів, вивезенні на Велику землю інформації, поранених, важливих розвідданих, тощо...

Окремі Лі-2 застосовувалися до 1980-х років. Взагалі його прототип DC-3 - один з найбільш довговічних літаків світу. Літаків Лі-2 за два десятка років було випущено в СРСР кілька тисяч.

Відгуки пілотівРедагувати

В пілотуванні літак хоч і не ідеальний, але простий і приємний. Льотчики про літак Лі-2 говорили: «...не треба тільки заважати йому летіти».

Конструкція-2 - суцільнометалева з Д16 з полотняною обшивкою рулів і елеронів. У першому варіанті в літаку було 14 пасажирських місць. Потім, у другому варіанті, кількість пасажирських місць було збільшено до 21. Фюзеляж - полумонокок стрингерного типу з відносно тонкої обшивкою, посиленою численними легкими стрингерами-косинцями. Їх 42 по периметру міделю фюзеляжу, частково перерваних вікнами, вхідними дверима і вантажним люком. Шпангоутів у фюзеляжі 48, в основному легких рамних, листових; вузлові - коробчаті. Товщина обшивки фюзеляжу в основному 0,6 і 0,8 мм, в небагатьох місцях 1,0, 1,2 і 1,8 мм.

Стрингери пропущені через прорізи в шпангоутах і приклепані однієї заклепкою отгибам листів шпангоутів. Така конструкція забезпечувала найменшу масу на 1 кубічний метр об'єму фюзеляжу. Крило профілю NACA-2215 - трехлонжеронное. Лонжерони двотаврові, з листової стінкою і з полицями, утвореними парою фасонних профілів. Обшивка центроплана - в середньому 1,0 мм, по верхній стороні між лонжеронами - посилена поздовжнім гофром, по нижній стороні - знімна на болтах для можливості встановлення паливних баків (зварених) з листів АМц товщиною 0,8 мм. Обшивка консолей - 0,8 і 0,6 мм, посилена численними стрингерами. Конструкція мотогондол - за типом фюзеляжной. Моторамы і елементи шасі з труб (сталь 30ХГСА). Колеса 1200 х 450 мм.

Прибирання і випуск шасі від гідросистеми, хвостове колесо розмірами 600 х 250 мм не прибирається. Ширина колії шасі 5,63 м. Двигуни АШ-62ІР з гвинтами АВ-7Н-161 або АВ-7НЕ-161. Злітна потужність 1000 к. с., номінальна на землі 820 к. с., номінальна на висоті 1500 м 840 к. с., експлуатаційна 738 к. с. Запас палива максимальний 2320 кг (для дальністю 2500 км), нормальна дальність 1100 км при платній навантаженні 1200 кг. Центрування 17,7% - 23,3% САХ. Рейсова швидкість 220 км/ч. Злітна дистанція до набору висоти 25 м становила 1300 м.

Літак Лі-2 мав кілька модифікацій-вариатів, в яких контури, розміри і конструкція залишалися без змін (крім деталей обладнання та озброєння), а змінювалася лише навантаження.

Оздоблення кабіни і пасажирських сидінь не було, літаки були транспортні.

Виноски Редагувати