FANDOM

Маус
Maus
Призначення

Знищення всіх наземних цілей

Виробник

Німеччина

Початок створення

1943-1944

класифікація

Надважкий танк

Екіпаж

6 людей

Вага

188 тон

Паливний бак

Бензин

Максимальна швидкість

20 км/год

Бронювання корпусу

75мм

Озброєння

61 × 128-мм, 200 × 75-мм, 1 × 7,92-мм MG 34

Експлуатацію розпочато

1945

Виведений зі складу військ

1945

статус

Ціна 60 доларів

Маус - це надважкий німецький танк.Спроектований Фердинантом Порше.Було побудовано всього шість екземплярів

ІсторіяРедагувати

У 1942 році з ініціативи Гітлера почалися роботи над «танком прориву» з максимально можливим бронезахистом. У створенні машини узяли участь відразу кілька фірм: корпус і башту виготовляла фірма «Крупп»,«Даймлер-Бенц» відповідала за рухову установку, а «Сіменс» — за елементи трансмісії. Загальне складання виконувалось на заводі фірми «Алкетт». Проект «тип 250», розроблений Фердинандом Порше, був реалізований в 1944 році у вигляді двох дослідних зразків танка «Маус».

Подальші роботи з випуску десяти серійних танків були припинені за вказівкою самого Гітлера, тому що у Німеччині не вистачало виробничих потужностей для випуску інших, важливіших видів зброї.

Повнорозмірний макет танка був представлений Гітлеру 14 травня 1943, а перший прототип «Мауса», оснащений авіаційним двигуном «Даймлер-Бенц» МВ 509 і дерев'яною баштою, поступив на ходові випробування у грудні 1943. Після їх досить задовільних результатів танк був обладнаний справжньою баштою для артилерійських стрільб і повним комплектом внутрішнього обладнання. Другий прототип був обладнаний дизельним двигуном «Даймлер-Бенц» МВ 517, як виявилося згодом, примхливим та ненадійним в експлуатації.

куммерсдорф-гут, Новий Verskraft, зал для Panzerkampfwagen VIII "Маус", 2013

Загальна маса більше 180 тонн виключала можливість переходу «Мауса» через річки по автомобільних мостах. Тому передбачалося переправляти танки попарно по дну річки. При цьому загерметизований, без екіпажу, «Маус» отримував по кабелю керування та електроживлення для руху від іншого «Мауса», який перебував на суходолі.

В бою ці танки не були випробувані. Обидва дослідних екземпляри підірвали самі німці під час наступу частин Червоної Армії на полігон. У 1946 році пошкоджені машини вивезли в СРСР, де зі збережених деталей був зібраний один танк. Він випробовувався обстрілом на артилерійському полігоні і нині зберігається як експонат в музеї бронетанкових військ в Кубинці, під Москвою.

Цікаві фактиРедагувати