FANDOM

Пантера
PzKpfw V-83-01

RUSE Panther
У грі
Призначення

Німецький середній танк Другої світової війни

Виробник
Icon Germany
Німеччина
Застосування у військах

Вермахт, доступна у грі з 1945+ [1]

Максимальна швидкість

В реалі
У грі = Speed=35 km/h

статус

Cost $35
Upgrade Cost $25

Panzer V «Panther», «Пантера» (PzKpfw V) — німецький танк періоду Другої світової війни. Розроблений фірмою MAN в 1941-1942 роках як основний танк вермахту. За німецькою класифікацією «Пантера» вважалася середнім танком. У радянській танкової класифікації «Пантера» вважалася важким танком [2], її іменували як Т-5 або Т-V. У відомчій системі позначень військової техніки нацистської Німеччини «Пантера» мала індекс Sd.Kfz.171. Починаючи з 27 лютого 1944 фюрер наказав використовувати для позначення танку тільки назву «Пантера».

Опис прототипуРедагувати

Конструктивно «Пантера» містить багато компромісних рішень. Практично той самий потужний двигун, що і у «Тигра», мала кращу лобову броню, гармату більшої скорострільності, легша за масою, а тому і швидша, краще пересувалася пересіченою місцевістю, ніж «Тигри». Однак мала слабшу бортову броню; «Пантера» виявилася смертоносною на відкритій місцевості та при стрільбі на великі відстані, але уразлива в боях на закритій площі.

«Пантера» була дешевшою у виробництві, ніж танки «Тигр», і лише трохи дорожча, ніж Panzer IV, це дало свої плоди для збільшення військового виробництва танків. Компромісно спрощеним було виконання таких основних деталей танка, як броня, трансмісія, і приводні диски (т.зв. «тарілочки») для підвищення темпів виробництва і вирішення проблеми нестачі сталі Німеччини у війні. Інші деталі, такі як високо-компактний двигун і складна система підвіски залишилися на високотехнологічному рівні. Результатом стало те, що перспектива виробництва «Пантер» була набагато кращою, ніж для танків «Тигр», але Panzer IV — все ще залишився основним «конкурентом». У той же час, спрощені приводні диски стало однією з головних причин аварій Panther (вони легко м'ялися по російському бездоріжжю і лопали на морозі), і залишилося проблемою, яка так і ніколи не була виправлена.

Бойовим дебютом «Пантери» стала битва на Курській дузі, згодом танки цього типу активно використовувалися вермахтом і військами СС на всіх європейських театрах військових дій. На думку ряду експертів, «Пантера» є найкращим німецьким танком Другої світової війни і одним з найкращих у світі. У той же час танк мав ряд недоліків, був складний і дорогий у виробництві та експлуатації.

На базі «Пантери» випускалися самохідні артилерійські установки (САУ) «Ягдпантера» і ряд спеціалізованих машин для інженерних та артилерійських частин німецьких збройних сил.

Історія створення прототипуРедагувати

Роботи з нового середнього танка, призначеного для заміни Panzer III і Panzer IV, почалися в 1938 році. Проект танка масою 20 тонн [3], над яким працювали фірми «Даймлер-Бенц», «Крупп» і «MAN», одержав індекс VK 20.01. Робота над новим танком йшла досить повільно, оскільки надійні та перевірені в боях середні танки цілком задовольняли німецьких військових. Тим не менше, до осені 1941 року конструкція шасі була в цілому пророблена. Однак до того часу ситуація змінилася.

Після початку війни з Радянським Союзом німецькі війська зустрілися з новими радянськими танками — Т-34 та КВ-1. Спочатку радянська техніка не викликала великого інтересу в німецьких військових, але до осені 1941 року темпи німецького наступу стали падати, а з фронту почали надходити повідомлення про перевагу нових радянських танків — особливо Т-34. Для вивчення радянських танків німецькими військовими та технічними фахівцями була створена спеціальна комісія, до якої входили провідні німецькі конструктори бронетанкової техніки, зокрема Ф. Порше і Г. Кніпкамп. Німецькі інженери детально вивчили всі переваги і недоліки Т-34 та інших радянських танків, після чого винесли рішення про необхідність реалізації в німецькому танкобудуванні таких нововведень, як: похила броня (розташування), ходова частина з великими катками та широкі гусениці.

Роботи над 20-тонним танком були припинені, замість цього 25 листопада 1941 фірмам «Даймлер-Бенц» і «MAN» був виданий замовлення на прототип 35-тонного танка з використанням усіх цих конструктивних рішень. Перспективний танк отримав умовну назву «Пантера». Для визначення найбільш підходящого для вермахту прототипу також була утворена «Пантеркомісія» з ряду видатних військових діячів Третього рейху.

Навесні 1942 року обидва підрядника представили свої прототипи. Дослідна машина фірми «Даймлер-Бенц» всередені та ззовні сильно нагадувала Т-34 — німецькі інженери повністю запозичили компонування з заднім розташуванням моторно-трансмісійного відділення. Також було запропоновано оснастити танк дизельним двигуном, як і в Т-34 хоча гострий брак дизельного палива в Німеччині (воно в переважній більшості йшло на потреби підводного флоту) робило цей варіант малоперспективним.

Адольф Гітлер виявляв великий інтерес і прихильність до цього варіанту, фірма «Даймлер-Бенц» навіть отримала замовлення на 200 машин. Проте офіційна приймальна комісія за результатами тестування, яке проводилося на полігоні «Куммерсдорф», анульовала замовлення, перевагу було віддано конкуруючому проекту фірми «MAN». Комісія відзначила такі переваги проекту «MAN», як зокрема — вдалішу підвіску, бензиновий двигун, кращу маневреність, менший виліт гармати. Також висловлювалися міркування, що схожість з нового танка Т-34 призведе до плутанини бойових машин на полі бою і втрат від союзного вогню.

Прототип фірми «MAN» був витриманий цілком у дусі німецької танкобудівної школи: спереду — трансмісійне відділення, ззаду — моторне, індивідуальна торсіонна «шахова» підвіска конструкції інженера Г. Кніпкампа. В якості основного озброєння на танк встановлювалася зазначена фюрером 75-мм гармата довгоствольна виробництва фірми «Рейнметал» («Rheinmetall»). Вибір відносно невеликого калібру визначався бажанням отримати високу скорострільність і великий боєзапас всередині танка.

Цікаво, що в проектах обох фірм німецькі інженери відразу ж відмовилися від підвіски типу Крісті, що використовувалася в Т-34, визнавши її конструкцію непридатною і застарілою. Над створенням «Пантери» працювала велика група співробітників фірми «MAN» під керівництвом головного інженера танкового відділу фірми П. Вібікке. Також значний внесок у створення танка вніс інженер Г. Кніпкамп (ходова частина) і конструктори фірми «Рейнметал» (гармата).

Бойові машини на базі прототипуРедагувати

«Ягдпантера» (SdKfz 173)Редагувати

Після дебюту важкого винищувача танків «Ferdinand» на Курській дузі керівництво Третього рейху видало замовлення на розробку аналогічної з озброєння бойової машини на більш технологічному і мобільному шасі. Найкращим варіантом стало використання бази «Пантери» для встановлення на неї броньованої рубки з довгоствольною 88-мм гарматою StuK43 L/71. Що вийшла, САУ — винищувач танків отримала назву «Ягдпантера» і стала однією з найкращих машин світу у своєму класі.

«Bergepanther» (SdKfz 179)Редагувати

Для евакуації з поля бою підбитих бойових машин під вогневим впливом противника на базі «Пантери» була розроблена спеціалізована броньовані ремонтно-евакуаційна машина (БРЕМ) «Bergepanther». Замість башти з озброєнням на шасі «Пантери» встановлювалися відкрита платформа, кранова стріла і лебідка. Перші зразки озброювалися 20-мм автоматичною гарматою, наступні — 7,92-мм кулеметом MG-34. Екіпаж крім командира і механіка-водія включав до десяти ремонтників. «Bergepanther» часто називається найкращою БРЕМ Другої світової війни.

Тактика застосування Пантери у гріРедагувати

  • Граючи за німців, принцип: Все навколо Panther — ймовірно кращий німецький танк.
  • Panther найкраще використовувати для наступальної атаки, так як це швидкий і потужний в бою танк.
  • Використання Panther для оборони не рекомендується, так як Тигр може зробити набагато більш ефективну роботу в обороні. У той час як тигр рухається повільніше (важчий при тому самому двигуні), він може похвалитися на 50 м більшим діапазоном стрільби, маючи майже в два рази потужнішу гармату, і лише на $ 5 дорожчий у виробництві [4].
  • При застосуванні Panther групами вони можуть завдати значних збитків танкам і піхоті ворога, при цьому ефективні навіть проти декількох важких танків.
  • Перед застосуванням Пантер бажано провести рекогносціювання місцевості швидким розвідувальним автомобілем. Для цього підходить Пума.

Виноски Редагувати

  1. Не зрозуміла така загальмованість французьких авторів гри; Пантера дебютувала на полях боїв на Курській дузі, а це травень 1943 року. Двійошники галімі.
  2. ? Звідки такі дані? По масовим показникам Пантера класичний СЕРЕДНІЙ танк
  3. 20 тон, хто не знає, це якраз межа переходу від легких (до 20 тон) до середніх (20-40тон) танків; такщо на важкий Пантера і близько не тягне
  4. Ха! Черговий французький нонсенс. Як вони воювали і робили танки, так вони безтолково оцінюють і економіку виробництва. Тигр був значно дорожчий від Пантери у виробництві.