FANDOM

СРСР
ПрапорСРСР
Загальна інформація
Назва Союз Советских Социалистических Республик (рос.)
Тип Однопартійний (КПРС) союз республік
Належність союзні війська
Військ Робітничо-Селянська Червона армія (з 1943 Радянська армія)
Столиця Москва
Мова
Icon Rus 40х40

Російська, інші слов'янські мови
Валюта Радянський карбованець, рубль

«Це майже час для розборок з нашими російськими "союзниками".»
~ Ендрю Кемпбелл Захід Зустрічається Зі Сходом

Союз Радянських Соціалістичних Республік (скорочено СРСР або Радянський Союз) , є однією з іграбельних фракцій в R.U.S.E.

ОписРедагувати

Союз Радянських Соціалістичних Республік (також відомий як Радянський Союз [1] , його військові відомі як Червона Армія чи Радянська армія/флот/ВПС) має кращe піхоту і відмінний середній танк Т-34.

Танки СРСР швидкі і дешеві, але займають багато часу, щоб їх побудувати. Аналогічно, ІС-2 поширений важкий танк досить легко виготовити, використовуючи 5-го рівня броню і потужну гармату. Коли військова машина запущена, її вже не зупинити на полі бою, але є одна слабкість і це система ППО. СРСР також має одну з кращих артилерій в грі, де можна побачити знамениті (або горезвісні — в залежності від того на чиїй стороні ви знаходитесь) "Катюші", або "сталінські орга́ни". Не бійтеся вкладати гроші в кілька російських літаків, ВПС СРСР можуть здатися слабкими спочатку, але бомбометання ворога з Пе-8 і його значні розвідувальні можливості доведуть, що цей російський боєць здатен впливати на хід будь-якої кампанії більше, аніж ми могли б сподіватися, аналізуючи першочергово його незначну вогневу міць.

Будівлі і юнітиРедагувати

Артилерійські позиціїРедагувати

Машини та особовий складРедагувати

  • БА-11 - броньованай автомобіль підтримки піхоти (з баштами, аналогічними баштам танка Т-26).
  • Стрілки - традиційна чисельна піхота; середня підготовка,у великих боях звичайне «гарматне м'ясо».
  • Гвардія — елітні підрозділи (в реалі звання гвардійських часто отримували парашутно-десантні формування після прориву Німеччини на схід, коли стало зрозуміло, що застосовувати десантників за їх прямим призначенням вже не вдасться); ці солдати мають чудову анти-піхотну майстерність, але середні протитанкові можливості з-за слабкого протитанкового озброєння.

Артилерія і ППОРедагувати

  • АА 37мм — в грі АА з англійського anti-aircraft, себто «протилітакова»; зенітна гармата, в дійсності мала модифікацію M1939, досить неефективний засіб ППО.
  • ЗСУ-37 — самохідні зенітні(броньовані) гармати, далекі від того, щоб вважати їх чудовими.
  • 152-мм гармата — зброя, яка не вимагає дослідження, але є настільки ж ефективною, як інші аналогічні зразки інших фракцій.
  • ІСУ-122 - самохідна штурмова гармата, досить ефективна.

ТанкиРедагувати

  • Т-26 - Легкий танк. Не використовуйте проти інших танків — це протитанковий тюхтій [2].
  • Т-34 — вдосконалений середній танк, один з найкращих у своєму класі .
  • КВ-1 - важкий танк
  • ІС-2 - Просунутий важкий танк (в грі чомусь дешевший за КВ; що є дивним, оскільки в реалі КВ брали участь вже в Зимовій капманії 1939-40рр, а ІС-2 з'явився лише в 1943, а масово пішов на поля битв лише в 1944 р.) і краще в усіх відношеннях. Правда, у грі ІС чомусь слабіший за Тигра, Королівського Тигра, або ARL-44, хоча в реалі ІС-2 значно перевищував ці зразки.

Протитанкова артилеріяРедагувати

  • 45мм - польове протитанкове знаряддя, найбільш поширене, застаріле, але дешеве.
  • 76мм - Просунута і ефективна протитанкова гармата.
  • СУ-85 - дослідна САУ; міцна гармата, ефективний броньовий захист.
  • СУ-100 - винищувач танків, широко розповсюджений на полях Другої світової; дизайн як і в 85-ки, проте гармата ефективніша.

ВПС і аеромобільні військаРедагувати

  • Німан — повітряний розвідник.
  • Десантники - елітна піхота, але легко озброєна (бо орієнтована на аеродесантування), з важкого озброєння — гранати та вибухівка.
  • Ішак — прізвисько радянського винищувача І-16, в реалі воював в Іспанії і перші місяці Вітчизняної війни. Показав себе застарілим по відношенню до німецьких зразків.
  • Як-3 - передовий лвтак свого часу.
  • Штурмовик - вдосконалений штурмовик, в чомусь найкращий.
  • Пе-8 - важкий бомбардувальник, досить повільний, підходить для ранньої гри за СРСР.
  • Лі-2 - транспортний літак, аналог C47.

Інші базові прототипиРедагувати

  • Гаубиця 203мм — важка гаубиця, досить неточна, проте гіперлетальна при попоаданні.
  • Катюша — в реалі БМ-13, легендарна бойова машина реактивної артилерії, дуже потужна, проте надзвичайно вразлива.
  • ІС-3 - супер-важкий танк, ефективний, але вкрай дорогий (в реалі з'явився в самому кінці війни).

ІсторіяРедагувати

Створення Червоної армії по праву приписують Льву Троцькому, лідеру російської революції, соратникові Леніна, що його усунув від влади а пізніше і організував вбивство Йосип Сталін.

Радянська армія виступила вкрай слабо у Фінляндії 1939-1940 роках. Проте, СРСР у цій війні отримав сильну політичну перевагу. Були випробувані новітні зразки бойової техніки (КВ-1 і КВ-2 пішли в серію, отримав модернізацію Т-34), армія отримала безцінний досвід прориву укріплених завчасно підготованих смуг в умовах Крайньої півночі і танконепрохідної місцевості. Після Зимової кампанії Сталін приєднав без будь-якого спротиву з боку Заходу три країни Балтії, Бесарабію, Західну Україну і Білорусію. Хоча напад Гітлера був для Сталіна завданий зненацька. Командири всіх рівнів забороняли відкривати зустрічний вогонь, вважаючи, що це не наступ Вермахта, а провокація.

3 липня Сталін звернувся до нації, назвавши нову війну Великою Вітчизняною війною проти фашизму [3]. Деякі росіяни і сьогодні вважають Другу світову війну другорядним фактом в порівняно зі східним фронтом. Так, в період 22.06.1941 — 9.05.1945 по різним даним СРСР поніс 27.000.000 втрат в людях, зруйновані 1700 міст і фактично було задіяно 70% від загальної чисельності Вермахту. Зупинка такої навали настільки великою кров'ю, дійсно, ніколи не буде забута.

«По выжженой равнине,
За метром метр,
Идут по Украине
Солдаты группы «Центр»»
~ В.С.Висоцький

Кадрова Радянська армія понесла непоправних втрат в ході перших місяців боїв 1941 року. Отже, до Берліна дійшла не та потужна Червона армія, сформована на німецькому кордоні до червня-1941, а зовсім нові люди, переважно призвані і відмобілізовані (частково випущені з таборів) безпосередньо в ході війни. Кожне село, місто, пагорб, берег річки давалися великим вогнем, втратами, ціною незліченної кількості життів.

«Солдатів не жаліти: баби ще понароджують»
~ Жуков Г.К.

Бротетанкові силиРедагувати

Проти німецьких 3,5 тисяч танків СРСР мав порядка 24 тисяч танків різних модифікацій і років випуску. Це були і згадані легкі і безсилі проти танків супротивника Т-26. Проте, Совєти мали на озброєнні і Т-28, який в своїх модифікаціях розвинувся у принциаово нову машину Т-34 (наприкінці війни це модифікація Т-34-85), що по праву вважається кращим середнім танком, що на рівні конкурував з німецькою Т-5 Пантера. На початку війни в СРСР був у серійному виробництві єдиний в світі важкий КВ-1, що після ряда вдосконалень дав «потомство» у вигляді серії танків ІС (Йосип Сталін).

Сталінград колосальний перелом в ході війниРедагувати

Німці намагалися поставити Совєти на коліна; в деяких місцях танкісти Вермахта вже роздивлялися в біноклі околиці Москви і Ленінграда, Ленінград знаходився у блокаді і обстрілювався німецькими важкими гарматами майже по всій території. Проте сили СРСР, підготовані до 1940 року були такі, що РСЧА була в змозі зупинити наступ німців на Москву. Росіяни не зуміли закріпитися у зимовій кампанії 1942 р., в результаті чого в підмосковних степах виникла «кривава баня». Вчорашні парашутисти цілими частинами перетворювалися з крилатої піхоти в піхоту наземну, авансом отримували гвардійські звання і кидалися на зупинку танків Маннергейма і Гудеріана. Літня кампанія 1942-43 почалася з наступу Вермахта у бік Кавказу, до запасів нафти, але інша група військ зав'язла у Сталінградській битві, напевно, один з найбільш жорстоких в історії.

Сталінградська битва (17 липня 1942 — 2 лютого 1943) — битва радянських військ проти німецьких, італійських, румунських і угорських військ у ході Німецько-радянської війни. Битва була однією з найважливіших подій Другої світової війни й поряд з битвою на Курській дузі була переломним моментом у ході воєнних дій, після яких німецькі війська втратили стратегічну ініціативу.

Сталінградська битва поділяється на два періоди: наступ німецьких військ (з 23 серпня по 18 листопада 1942 року), і контрнаступ радянських військ (з 19 листопада 1942 року по 2 лютого 1943 року).

Оборона Сталінграда тривала біля 200 діб, завершилася контрнаступом Радянської армії і оточенням угрупування генерала Паулюса.

Цитадель і БагратіонРедагувати

Наступальна операція «Цитадель» (5 липня - 16 липня 1943 року) - літній стратегічне наступ вермахту на північному і південному фасах Курського плацдарму; при виявленні відходу радянських військ планувалося нанести розсікають удари з вершини Курського виступу.

Мета наступу - «шляхом концентричного наступу оточити війська противника, що знаходяться в районі Курська, і знищити їх». При цьому передбачалося «широко використовувати момент раптовості», «забезпечити максимальне масування ударних сил на вузькій ділянці» і «здійснити наступ в якомога швидкому темпі»

Успішне завершення наступу «Цитадель» повинно «вивільнити сили для виконання наступних завдань, особливо рухливі з'єднання», і планована гітлерівським командуванням «перемога під Курськом повинна з'явитися факелом для всього світу»

Для відбиття літнього наступу німців Ставка Верховного Головнокомандування при безпосередній участі штабів ВФ і ЦФ розробили стратегічний план літньо-осінньої кампанії 1943 р., що представляв собою ряд взаємопов'язаних стратегічних операцій фронтів як оборонного, так і наступального характеру. Безпосередньо для зриву наступу по плану «Цитадель» розроблена операція навмисної оборони, яка отримала (після успішного завершення) назва Курська стратегічна оборонна операція (5 - 23 липня). Відмінною рисою цього (судячи з назви) оборонного бою з'явилися дії наступального характеру (контрудари) радянських військ, заплановані як заздалегідь, так і в ході боїв на Північному і Південному фасах Курської дуги.

Удару по вершині Курського виступу німці нанести так і не змогли; радянському командуванню вдалося використати всі стратегічні переваги Курського плацдарму, завдавши з його західної частини (вершини) потужний удар груп армій ЦФ та ВФ на Київському та Сумському напрямках.

Операція «Багратіон» або Білоруська операція (1944) — одна з найбільших стратегічних наступальних операцій радянських військ в роки Другої світової війни.

Операція «Багратіон» була проведена 23 червня — 29 серпня 1944 в Білорусі військами 1-го Прибалтійського фронту (командувач — генерал армії І. X. Баграмян), 3-го Білоруського (командувач — генерал-полковник І. Д. Черняховський), 2-го Білоруського (командувач — генерал-полковник І. Ф. Захаров) і 1-го Білоруського (командувач — генерал армії К. К. Рокоссовський) фронтів за участю частин 1-ї Польської армії, при підтримці авіації далекої дії, Дніпровської військової флотилії.

Успішний наступ радянських військ призвів до повного краху групи армій «Центр» і втрати 28 з'єднань вермахту.

Як радянське, так і німецьке командування визнавало Західну Україну як плацдарм для наступу в Польщі. Радянське командування, знаючи, що супротивник буде очікувати цього, розпочало комплекс кампанії маскування, щоб захопити німецькі бронетанкові війська зненацька шляхом створення кризи в Білорусі, яка змусила б німців переміщати свої потужні танкові сили на центральній ділянці фронту для підтримки групи армій «Центр». Задум Ставки Верховного Головнокомандування Радянської Армії полягав у тому, щоб силами чотирьох фронтів прорвати оборону противника, оточити і знищити його флангові (вітебське і бобруйське) угруповання, після чого ударами по збіжних напрямах оточити і знищити основні сили ворога на Схід від Мінська. Це було основною метою операції «Багратіон».

Для того, щоб максимально підвищити шанси на успіх, маскування було подвійним блефом. Радянське командування залишило чотири танкові армії в Львівсько-Перемишльській області, і дозволило німецькому командуванню бути в повній мірі обізнаними про їх присутність. Напад радянських військ в Румунії в квітні-червні 1944 переконав німецьке командування, що сили країн Осі в Румунії необхідно вивести і сконцентрувати німецьку оборону і в південній частині Польщі, а також розвернути німецькі війська в районі Львова. Після наступу проти групи армій «Центр», німецькі бронетанкові війська змушені будуть переведені на північ в Білорусію з Польщі та Румунії, незважаючи на наявність потужної концентрації радянських сил, які загрожують німецьким окупаційним військам в Польщі.

У першому етапі операції «Багратіон» мали брати участь багато партизанських з'єднань у Білоруській РСР, яким доручили розпочати «рейкову війну» — кампанію із пошкодження залізниць і німецьких засобів зв'язку.

Заклюний етап війни на східному фронтіРедагувати

Після цього і аж до 2 травня 1945 року [4] Радянська армія постійно тиснула німців назад у Берлін.

9 серпня 1945 р. загартовані у боях підрозділи, які були переведені з Німеччини, знищили японські збройні сили в Маньчжурії. Після цього СРСР, майже без перерви, увійшов в холодну війну [5]. Але це вже інша історія.

Аналіз причин поразки НімеччиниРедагувати

Допомога за програмою Ленд-Лізу з США, довоєнна побудова індустріальних гігантів за Уралом і, насамперед, рішучість і тотальна мобілізація кожного громадянина, можлива лише в тоталітарній державі,— дозволили Радянському Союзу створити потужну військову машину, обігнавши Німеччину за обсягом виробництва ще в 1942 р, і виштовхати німців назад аж до Берліна. Зрештою, рішучість, чудовий рівень виробництва, і невпинні контрнаступи дозволила Радянському Союзу відбити німецьке вторгнення.

Міф про те, що у війні переміг «Генерал Зима», часто поширюється, однак слід відзначити, що паливопроводи радянських танків мусили б замерзати при одній і тій же температурі палива, що і у німецьких танків. Тим не менше, російські танки мали поліпшення для нейтралізації цього ефекту, так як росіяни жили в цих кліматичних умовах постійно, і ретельно готували свою техніку до цієї війни. Поразку отримала насамперед перехвалена німецька розвідка і німецький шкільний вчитель. Оскільки навіть планом Барбаросси було передбачено активні дії лише до Волги, а далі знищення опорів спротиву короткими нальотами стратегічної авіації (якої у німців просто НЕ БУЛО, на відміну від радянських ТБ-3 і ТБ-7). Як результат, німці впетелилися в поля, де у їх гвинтівках загустівало мастило, і розривало стволи. Росіяни використовували тваринний жир на основі масел, щоб гарантувати, що цього не станеться у їхніх гвинтівках. Окрім того, радянський солдат був чудово навчений режимам змащування техніки, озброєння, навіть лиж в цих важких кліматичних умовах, оливи вистачало на всіх, тоді коли у німців зимових олив не передбачалося в забезпеченні взагалі. Радянські солдати воювали в ватниках і овечих кожухах, коли німці планували перемогу за три місяці до настання холодів, а в російську зиму в'їхали в шинельках на «риб'ячому хутрі» і танчиках від Т-1 до Т-4, що просто грузли і не могли пересуватися по російським лайнам. Натомість, радянські КВ і Т-34, отримавши досвід боїв у Фінляндії, перли по тим самим лайнам, як по асфальту.

Стратегія і Тактика Редагувати

Росія [6] має порівняно сильну артилерію, піхоту і танки, а також один з найкращих (і недооцінених) винищувачів-бомбардувальників в грі.

Їх основна слабкість — це протиповітряний захист [7]. Поки юніти цього класу ще дешеві на початку гри, він повинен бути розгорнутий в дуже великих кількостях, щоб бути ефективним. Їх мобільні АА [8] — набагато більш ефективний блок, хоча і не настільки потужний, як у американських колег. Також їх передовий боєць, Як-3, є досить слабким [9], і їх розвідка з повітря є повільним і вразливим.

Розумний супротивник має гарно маскуватися (щоб уникнути виявлення засобами розвідки) і ретельно стежити за засобами ППО росіян.

Радянський стиль гри є таким, де переважають солідні наземні атаки з повітряною підтримкою.Було б непогано отримати союзну підтримку з повітря від таких фракцій, як, скажімо, Великобританія, Німеччина чи США, щоб забезпечити протиповітряний захист чи наземні сили підтримки.

При правильній командній грі Радянською артилерією (названою Сталіним «богом війни»), досвідчений гравець може знищити супротивників, при цьому використовуючи особливості місцевості і місцеву рослинність на свою користь (з прихованням на землі розвідувальних та протитанкових сил).

152-мм гармати можуть бути швидко розгорнуті без дослідження, в той час як еквівалентні знаряддя інших націй мають бути додатково досліджені, а це все зайвий час. Тільки рішучі загальновійськові операції, переважаючою силою, або масивні повітряні атаки можуть знищити чудово збалансовану радянську силу. Повітряна атака ризикована у випадках, якщо мудрий Радянський гравець розгорне широку ешелоновану оборону в глибину на великих картах, а на невеликих картках дешеві і доступні засоби середньої артилерії зможуть еквівалентно протистояти діям протиборчих сил.

Радянські танки вимагають чимало часу для своєї побудови, але якщо гравець розгортає 2 бронетанкові бази, будівництво може рухатися набагато швидше. Піхота «нереститься» досить швидко. Все як в реалі: СРСР міг відмобілізовувати незчисленні маси піхоти.

У СРСР були найбільш потужні гармати, що стояли на озброєнні найліпшого середнього танка в грі; найкращий пікірувальник в грі; а піхота найкраща у всій грі. Їх можливості дуже вражають, і засідки з росіянами здійснювати дуже легко. У них дуже дешеві війська, але, як і Німеччина, вони діють досить тривалий час, так що їх виробництво знаходиться на низькому рівні, при чому платимо не за їх цінами, а за їх власні послуги. Вони дуже повільно випускають юніти!

Виноски Редагувати

  1. В західноєвропейських локаціях гри СРСР часто називається просто Росія — Russia, звучить як Раша
  2. Проте, спитайте у будь-якого солдата на полі бою, що краще, їхати в атаку хоч в якійсь броні, чи бігти під зливою куль і осколків, відсвічуючи онучами
  3. Була взята назва Вітчизняної війни 1812 року, в ході якої Росія бачила перший справжній розгром Наполеона
  4. Дата підписання Пакту про капітуляцію
  5. 1949 — випробовування радянської атомної бомби; ядерний паритет з США
  6. Як писалося вище, Росія — узагальнена назва у всіх європейців СРСР
  7. В оригінал АА-блок, себто anti-aircraft
  8. АА = Засоби ППО
  9. Що взагалі нонсенс в порівнянні з реалом, оскільки Як-3 давав просратись хваленим Мессершміттам, Фоккерам і Хейнкелям, не говорячи про малорухливі Юнкерси