FANDOM

Т-34
RUSE T-34
В грі
T34-85 006
Реальний T34-85
Призначення

Основний середній танк СРСР

Виробник
Icon USSR

СРСР
Початок створення

В грі
доступний з 1942+

Застосування у військах

доступний з 1942+

Екіпаж

5 чоловік для Т-34-85, для Т-34 (-78) = 4 чол.

Максимальна швидкість

В грі 30 km/h

Озброєння

85-ти міліметрова гармата С-53[1], 2 кулемети ДТ
В грі Озброєння 45mm (400)

статус

Вартість початкова $20
Вартість апгрейду $50

T-34-85 — легендарний радянський середній танк періоду Великої Вітчизняної війни. Прийнятий на озброєння РСЧА Постановою ДКО № 5020 сс, від 23 січня 1943 р. Є глибокою модернізацією танка Т-34

ОсобливостіРедагувати

Є завершальною модифікацією танка Т-34, зразка 1944 р. Нова, простора, тримісна гарматна башта розроблена з використанням конструктивно-технологічних рішень, реалізованих у дослідному танку Т-43. Встановлення більш потужної 85-мм гармати, в поєднанні з низкою конструктивних доробок, значно підвищили бойову ефективність танка Т-34-85, в порівнянні з попередником Т-34-76. Нова вежа забезпечила збільшення обсягу бойового відділення, можливість розміщення більш потужної 85-мм гармати, кращий розподіл функцій між членами екіпажу та його захищеність.

При дещо кращому завдяки новій башті бронезахисту (в порівнянні з танком Т-34-76), але не достатнім у порівнянні з важкими танками противника, показник 1944 року, танк Т-34-85 практично не втратив колишньої рухливості і маневреності - головної переваги середнього танка в поєдинках з важкими танками «Тигр» і середніми танками «Пантера».

T34-85 002
T34-85 003

Як бойова машина, танк Т-34-85 з'явився класичним прикладом поєднання конструктивно-технологічних рішень, у своїй сукупності, забезпечили найкраще відповідність тактико-технічним вимогам, що пред'являються до «крейсерского танка» в «Переломний період» Другої світової війни.

Т-34-85 вироблявся в СРСР з січня 1944 року по 1950 рік, до початку масового виробництва Т-54

По ліцензії СРСР, 3185 танків цього типу було вироблено в Чехословаччині в 1952-1958 роках і 1980 танків - в Польщі, в 1953-1955 роках.

Всього танків Т-34-85 (з урахуванням вироблених в ЧССР і ПНР), було випущено понад 35 тисяч одиниць, а з урахуванням раніше випущених Т-34-76, загальний випуск склав близько 70-80 тисяч одиниць. Це дозволяє стверджувати, що танк Т-34 був наймасовішим танком у світі.

ІсторіяРедагувати

У 1943 році, у зв'язку з масовою появою у німців нових моделей бронетехніки з посиленим бронюванням, ефективність 76,2 мм гармат стала різко недостатньою. У битві на Курській дузі, в боях великих мас танків, німецький наступ вдалося зупинити, але лише ціною величезних втрат власної бронетехніки, основну частину якої складали на той час Т-34 і легкоброньовані легкі танки Т-60 і Т-70. При цьому, основні втрати німецька сторона несла не від вогню радянських танків, а від дії протитанкової артилерії, від мін і бомбардувальної авіації.

Це змусило шукати способи підвищення бойових якостей Т-34. Після опрацювання кількох варіантів в масове виробництво в 1944 році був запущений Т-34-85, озброєний новою гарматою калібру 85 мм. Екіпаж збільшився з 4 до 5 чоловік, танк отримав нову башту з посиленим бронюванням і більш зручну для екіпажу та командира. В результаті маса виросла на кілька тонн, що призвело до незначного зниження динамічних характеристик.

У 1942 році, в міру освоєння великосерійного виробництва та здійснення поточної модернізації танків Т-34-76, з метою зниження трудомісткості виробництва і поліпшення бойових якостей, що веде, по танку Т-34, конструкторське бюро заводу № 183, приступило до розробки проекту нового середнього танка Т-43.

Проект танка Т-43 розроблявся в напрямку підвищення, в порівнянні з танком Т-34, бойової живучості, за рахунок збільшення товщини броньових листів корпусу та башти, і бойової ефективності, за рахунок збільшення обсягу бойового відділення, шляхом розробки нової, більш просторій вежі. При розробці проекту рівень уніфікації вузлів і деталей з серійним танком Т-34 становив 78,5 відсотків; конфігурація і габарити корпусу, в основному залишилися такими ж як на Т-34; двигун, трансмісія, елементи ходової частини, гармата — такі ж як на Т-34. У той же час, в проекті Т-43 були реалізовані деякі конструкторські розробки з довоєнного проекту танка Т-34М. Зокрема, у зв'язку зі збільшенням бойової маси танка Т-43, порівняно з танком Т-34, була, вперше для середнього танка, реалізована торсіонна підвіска опорних катків.

Проте, до середини 1943 р., коли виникла необхідність встановити на середній танк Т-43 85-мм гармату (до випробувань були готові чотири варіанти 85-мм гармати, розроблені для середнього танка), виявилося, що новий танк Т-43, не має для цього резерву зі збільшення бойової маси. Навіть зі своєю «рідною», 76-мм гарматою танк Т-43, важив більше 34 тонн. Подальше збільшення маси цього танка приводило до зниження такого найважливішого показника бойової ефективності як рухливість. Крім того, перехід заводів на багатосерійне виробництво нового танка, неминуче викликав би зниження обсягів виробництва, що в умовах воєнного часу визнали неприпустимим. Крім того, торсіонна підвіска опорних катків, щодо великого діаметру, ще не була достатньо надійною для умов експлуатації середнього танка… Через це в КБ заводу № 183 вирішили не створювати новий танк а модернізувати вже існуючу Т-34 до завершальної модифікації.

З 1944 року, Т-34-85, був основним середнім танком РСЧА у Великій Вітчизняній війні, а після її завершення, становив основу танкових військ Радянської армії аж до середини 1950-х років, до масового надходження в танкові війська Радянської Армії, новітніх середніх танків Т-54.

Офіційно танк Т-34-85 був знятий з озброєння Російської Федерації лише у 1993 році.

Після війни Т-34-85 у значних кількостях поставлялися в ряд держав Європи та Азії, де використовувалися у збройних конфліктах, включаючи Корейську і Шестиденний війни та ряд інших. Станом на 2010 рік, Т-34-85 все ще складається на озброєнні ряду країн.

ОцінкаРедагувати

Т-34-85 - типовий радянський танк, простий і досить надійний. Недостатність броні компенсувалася рухливістю. Ще одним значним плюсом була легкість в ремонті, танк міг бути відремонтований в умовах польової ремонтної майстерні, тоді як німецькі танки (наприклад: Пантери і Тигри) мали складну конструкцію (особливо конструкцію ходової частини), що значно ускладнювало ремонт.

Незважаючи ні що Т-34 зумів стати гідним супротивником німецьким Пантерам і Тигрів.

Бойове застосуванняРедагувати

Німецько-радянська війнаРедагувати

Незважаючи на ряд дуже серйозних удосконалень Т-34, його бойові характеристики в другій половині війни не можна було визнати повністю задовільними на фоні поліпшення німецьких танків і протитанкових засобів.

Малоуразливий в 1941 році для практично будь-яких німецьких танків і протитанкових засобів (навіть в старому варіанті, більш слабо озброєному і броньованому), Т-34 в кінці війни вже не здатний був на рівних протистояти важким німецьким танкам і штурмовим знаряддям (які, втім, все ж мали далеко не абсолютну перевагу у всіх ситуаціях бою, не кажучи вже про те, що відносилися до іншого класу по масі, дорожнечі виробництва, часто програвали в рухливості, не кажучи вже про їх кількісну нестачу і технологічних складнощі кінця війни, що позначилися, наприклад, на якості їх броні).

Т-34 виявився недостатньо захищений і від засобів німецької піхотної ПТО, що включала на той час новітні реактивні протитанкові гранатомети, хоча німецькі танки не в меншій мірі страждали від вогню гранатометів типу «базуки» американського виробництва. У результаті в 1945 році приблизно 90 % попадань в Т-34 приводило до пробиття броні. Це доводилося компенсувати їх масованим і грамотним застосуванням, причому провідна роль в боротьбі з танками противника перейшла в помітній мірі до важких танків, таким, як ІС-2, і САУ, тим не менш Т-34, залишаючись радянським основним танком, зіграв неоціненну позитивну роль у другій половині війни, що частково пояснюється поліпшенням управління танковими військами, краще налагодженою взаємодією з іншими родами військ, особливо з авіацією, а також дуже хорошою мобільністю і залишалися все ж досить гідними бронюванням та вогневої міццю. Не останню роль грала і збільшилася до того часу надійність танка, і, звичайно ж, масовість виробництва. До кінця війни Т-34 був найчисленнішим танком в армії СРСР.

Після 1945 рокуРедагувати

Після Другої світової війни Т-34-85 активно експортувався в безліч країн світу і застосовувався в ряді військових конфліктів. Легендарні танки залишалися на озброєнні деяких країн, наприклад, Іраку, до кінця XX століття.

Корейська війна (1950–1953, Китай, Північна Корея)Редагувати

Війна в Кореї стала справжнім випробуванням для екіпажів Т-34, яким довелося діяти в умовах панування в повітрі авіації противника, проти добре оснащених протитанковими засобами американських частин армії і морської піхоти. Найбільш інтенсивно північно-корейські Т-34-85 застосовувалися в перші два місяці війни, але після понесених втрат їх участь в боях зазначалося рідко і лише невеликими групами в 3-4 танка. За весь період війни сталося 119 танкових боїв, з яких 104 провели танки Армії США і ще 15 танкісти КМП США. В ході цих боїв північно-корейським танкістам на Т-34-85 вдалося підбити 34 американських танка (16 M4A3E8 «Шерман», 4 M24 «Чаффі», 6 M26 «Першинг» і 8 M46 «Паттон»), 15 з яких були втрачені безповоротно. У свою чергу американці претендують на знищення в танкових боях 97 Т-34-85 (ще 18 записані приблизно).

Значні втрати північно-корейським Т-34-85 завдала американська авіація. На тлі цього факту несподіваним виглядає випадок стався 3-го липня 1950 року, коли четвірка реактивних винищувачів-бомбардувальників F-80C «Шутінг Стар» лідируємого командиром 80-й ібае м-ром Амосом Слудером вирушила в район П'енге-Рі для атаки ворожої техніки рухається до лінії фронту. Виявивши колону із приблизно 90 автомашин і танків американці пішли в атаку, застосувавши з малої висоти некеровані ракети і вогонь бортових 12.7-мм кулеметів. Несподіваний відповідь послідував від північно-корейських Т-34, які відкрили по низколетящим літаком вогонь з 85-мм гармат! Вдало випущений снаряд розірвався перед літаком ведучого і осколками пошкодив паливні баки, на борту виникла пожежа. Йшов веденим к-н Верне Петерсон повідомив майору Слудеру по радіо: — "Бос, ти гориш! Тобі краще стрибати ". У відповідь командир попросив вказати напрямок на Південь, куди він збирався продовжувати тягнути, але в цей же момент літак зруйнувався і палаючим факелом упав на землю. Майор Амос Слудер став першим льотчиком 5-го повітряного флоту, загиблим у бойових діях на Корейському півострові.

Інші військові конфліктиРедагувати

  • Суецька криза (1956, Єгипет)
  • Угорське повстання (1956, СРСР, повстанці)
  • Війна у В'єтнамі (1957–1975, Північний В'єтнам)
  • Операція в затоці Свиней (1961, кубинська армія)
  • Військовий переворот 1962 року в Ємені (1962, сили республіканців).

26-го вересня 1962 6 танків Т-34-85 були використані «Вільними офіцерами» для блокади резиденції імама Мохаммеда Аль-Бадра. Взявши палац Башаяр в півкільце танки почали обстріл верхніх поверхів будівлі, викликавши пожежу. Через 10:00 облоги гарнізон палацу і сім'я імама бігли, використовуючи потайний вихід з підвального приміщення. Ще 20 танків Т-34-85 зайняли позиції на столичній площі Шарар, для запобігання можливих дій монархістів.

  • Шестиденна війна (1967, Єгипет, Сірія)
  • Турецьке вторгнення на Кіпр (1974, греки-кіпріиоти)
  • Громадянська війна в Анголі (1975–2002, правительственна армія)
  • Громадянська війна в Афганістані (1978–1992, як урядова армія, так і моджахеди)
  • Китайсько-в'єтнамська війна (1979, В'єтнам)
  • Ліванська війна (1982, Організація визволення Палестини)
  • Війна Хорватії за незалежність (1991–1995) (1991–1995, Хорватія, Югославія)
  • Боснійська війна (1992–1995, боснійські серби)

Т-34 у гріРедагувати

У 1940 році завод ХПЗ (Харківський Паровозний завод) в Україні почав масове виробництво Т-34, першочерговий дизайн яких заснований на серії БТ танків.

T-34 не вистачало технологій, скажімо, таких як радіо. Проте T-34 був революцією в конструкції танка, з його похилою бронею і її потужною 76,2 [2] Ф-34 гарматою. Танк дешевий і легкий у виробництві, Т-34 домінує у великих кількостях навіть проти передових німецьких танків і був головною бронетанковою одиницею, коли СРСР контратакував танкові підрозділи нацистської Німеччини. Не турбуйтеся про важкі танки, близько 4 Т-34 можуть розгромити один важкий [3]. Цей резерв може бути розгорнутий у великих кількостях через свою низьку вартість. Це майже дорівнює резерву Sherman, що мають однакову броню, клас і подібну вартість, але з трохи кращою гарматою. Т-34, однак, повільніший, ніж Шерман [4].

Виноски Редагувати

  1. Це модифікація Т-34-85
  2. В грі якийсь мудрагель занизив калібр гармати до 45 мм
  3. Що також суперечить реалу. На початку війни Т-34 вже був масово у військах; важкі танки були в СРСР (Т-35 і КВ), а у Німеччини не було ЖОДНОГО важкого танка. По характеристикам до важкого танка насилу підбирається Пантера (1943), Тигр (1944), а розпіарений Маус був у вигляді дослідного зразка виконаний в єдиному примірнику, участі в боях не приймав, і був знищений в 1945 році на заводі.
  4. Це взагалі маячня. Шермани робилися за застарілими технологіями на залепках, обрис корпусу являв собою чудову високу мішень, двигун був карбюраторним на авіаційному паливі, а були такі шермани, в яких стояли до 5 автодвигунів; це смерть для механіка-водія, їх синхронізація. Озброєння і броня шерманів не витримувала взагалі ніякої критики. Просто французи вкотре вирішили підлизатися до американців і явно прикрасили їх основний танк у грі.