FANDOM

Chi-Ha
Chi-Ha
Призначення

Знищення ворожої піхоти і легких танків, а також рівний бій із середніми танками

Виробник

Японія

Початок створення

1938

класифікація

Середній танк

Екіпаж

4 людини

Вага

15,8 тон

Потужність двигуна

170 к.с.

Паливний бак

Дизельний

Максимальна швидкість

35 км/год

Бронювання корпусу

30мм

Озброєння

Гармата : 57-мм Тип 97 Кулемети : 2 × 7,7-мм Тип 97

Експлуатацію розпочато

1939

Виведений зі складу військ

1945

статус

Двигун : V-подібний 12-циліндровий рідинного охолодження Ціна : 20 доларів

Чі-Ха (九七式中戦車) - японський середній танк часів Другої світової війни. Назва танка перекладається як «середній три».

Розроблений компанією «Міцубісі» в 1935 — 1937 роках, серійно вироблявся з 1938 по 1943 р. Другий за масовістю (після «Ха-Го») японський танк Другої світової війни, «Чі-Ха» становив основу японських бронетанкових сил і активно використовувався на всіх театрах військових дій, де воювали японські війська.Маса танка 16 тон.[1]

Історія Редагувати

До середини 1930-х середній танк Тип 89, що становив основу японських бронетанкових військ, безнадійно застарів і вимагав заміни. За завданням вищого командування, до 1936 року були розроблені два прототипи майбутнього середнього танка — «Чі-Ні», вагою 9,8 тонн, розроблений фахівцями з арсеналу Осаки і 15-тонний «Чі-Ха», розроблений фірмою «Міцубісі». Генеральний штаб віддавав перевагу меншому і більш дешевому «Чі-Ні», але випробування обох прототипів, проведені в 1937, показали, що характеристики «Чі-Ні», в тому числі швидкісні, далекі від необхідних, а найголовніше, новий танк ненабагато перевищував вже перебуваючий у виробництві легкий танк «Ха-Го». Аналіз бойових дій в Китаї вказував на необхідність прийняття на озброєння більш рухомого, захищеного і потужніше озброєного танка, що і послужило причиною вибору в результаті «Чі-Ха».

Масове виробництво «Чі-Ха» було розпочато незабаром після закінчення активних бойових дій в Китаї фірмою «Міцубісі» за участю фірм «Сійсакусі» та «Ніхон Сейкосе», а також фірмою «Hitachi» і арсеналом в Сагамі. Всього з 1938 по 1943 було вироблено 2123 танка. 

Виноски Редагувати

  1. Середнім вважався за японською класифікацією, за масою відноситься до легких танків.