FANDOM

Matilda
Matilda01

RUSE Matilda
Виробник
Icon UK

Великобританія
Armor Base
Застосування у військах

У грі доступ 1939+

класифікація

Середній танк, у грі Важкий танк

Максимальна швидкість

у грі Speed 24 km/h

Бронювання корпусу
Armor4
60mm (400)

«Матильда» (англ. Tank Infantry Mk II Matilda II) — середній піхотний англійський танк періоду Другої світової війни. Також позначався як A12.

Опис прототипуРедагувати

Використовувся з початку війни і до самого завершення, особливо асоціюється з Північноафриканською кампанією. Був замінений на піхотний танк Mk III Валентайн.

Коли його попередник піхотний танк Mark I також відомий як «Матильда» був знятий з озброєння Mk II став називатися просто Матильда.

Спроєктований в 1936–1938, вироблявся по серпень 1943 і був одним з основних середніх танків Великобританії. Також в значних кількостях постачався армії Австралії і за програмою ленд-лізу в СРСР де були використані вже в битві за Москву. Незважаючи на застарілу конструкцію, низьку рухливість і слабку гармату, «Матильда» відрізнялась дуже потужним бронюванням, яке забезпечувало її досить ефективне використання в перші військові роки.

В червні 1941 німці в Лівії захопили велику кількість Матильд і використовували їх у своїй африканській кампанії, що приводило до непорозумінь, незважаючи на німецьке маркування.

Загалом було випущено 2987 танків «Матильда II». З них 1084 штуки були відправлені до СРСР, з яких прибуло 918, інші загинули в дорозі. Вилучені з англійських танкових частин «Матильди II» передавалися в австралійську армію, у складі якої брали участь у боях на островах Тихого океану і активно перероблялись на різні спецмашини. Через нестачу в японських військах важких протитанкових гармат танки «Матильда II» залишались на озброєнні до останнього дня війни. Це зробило цей танк єдним англійським танком, що був на озброєнні від початку і до кінця війни.

Матільда в СРСРРедагувати

СРСР став основним одержувачем танків «Матильда» за програмою Ленд-лізу.

Перші 20 одиниць прибули в Архангельськ з морським караваном PQ-1 11 жовтня 1941 року. Всього з Англії було відправлено 1084 одиниць «Матильд», деяка кількість було загублений в ході Північних конвоїв. Червона Армія отримала 918 машин.

Танки направлялися в навчальний центр в Горькому, де проходили їх приймання та випробування. Перші ж танки надійшли у бойові підрозділи в листопаді 1941 року. «Матильдам» та їх радянським екіпажам довелося досить туго, особливо в перший час експлуатації незнайомих машин. Давалася взнаки технічна відсталість СРСР і непідготовленість як особового складу, так і ремонтних служб. На навчання екіпажів приділялося надто мало часу. Танк, розроблений англійцями, призначався в першу чергу для бойових дій в кліматичних умовах західної Європи і африканських пустель, але не на російському бездоріжжі, в лісах і болотах. В системі охолодження двигунів танка використовувався етиленгліколь, і при використанні радянськими техніками води танк міг вийти з ладу при сильних морозах; прохідність в бездоріжжі була низька, між ходовою частиною та броньованими фальшбортами набивався сніг і бруд. Відомо, що екіпажам «Матильд» нерідко доводилося зупинятися і очищати ходову частину своїх танків ломом і лопатою. Пізніше, врахувавши особливості машини, радянське командування використовувало їх у першу чергу на південних напрямках фронту, що повною мірою давало можливість продемонструвати переваги танка.

«Матільди» мали потужне бронювання на рівні радянських важких танків КВ, збільшуючи виживання екіпажу на полі бою. У порівнянні з радянськими танками якість броні було вище, і не давало відшарування і осколків при попаданні снаряда в танк. Також «Матильда» була більш надійна, хоча вимагала ретельного обслуговування і була менш ремонтнопригодна. Наприклад, двигун мав гарантований пробіг 220 мотогодин, за фактом витримуючи до 600 і більше (у порівнянні: двигун Т-34 в середньому виходив з ладу при ста мотогодинах пробігу), умови роботи екіпажу на англійській танку також відрізнялися в кращу сторону. Маючи захищеність важкого танка, «Матильда» переважала в зручності і легкості управління всі радянські танки, по маневреності перевершувала танк КВ і була приблизно на рівні Т-34. Бронепробійність 2-х фунтового знаряддя була також на гарному на той момент рівні, але при цьому для нього існували лише бронебійні снаряди, у зв'язку з чим було прийнято рішення переозброїти танки 76-мм радянської гарматою ЗІС-5 (Ф-96). Однак, до цього моменту по ленд-лізу в СРСР стали надходити «Матільди» CS, збройні 76-мм гарматою-гаубицею, і питання було знято.

«Матильда» створювався як піхотний танк — танк для безпосередньої підтримки піхоти, у зв'язку з чим мав невисоку крейсерську швидкість, що, втім, при правильному використанні машини, не було істотним недоліком.

В цілому «Матильда» по бойовим можливостям перевершувала всі радянські танки початку війни, крім КВ і Т-34, перебуваючи на їх рівні.

До весни 1943 року «Матільди» вже значно застаріли і були зняті з виробництва, СРСР також відмовився від поставок цих танків. Залишилися машини активно використовувалися в боях, зокрема, до початку німецького наступу на Курській дузі в складі 201-ї танкової бригади 7-ї гвардійської армії Воронезького фронту було 18 таких танків[2].

ТТХ прототипуРедагувати

Бойова маса, т 26,95
Компонувальна схема класична
Екіпаж, 4 чол.
Історія
Роки розробки 1937
Роки виробництва 1937-1943
Роки експлуатації 1939-1949
Кількість випущених, шт. 2987
Основні оператори Великобританія
Союз Радянських Соціалістичних Республік
Розміри
Довжина корпусу, мм 5715
Ширина корпусу, мм 2515
Висота, мм 2565
Кліренс, мм 400
Бронювання
Лоб корпусу (верх), мм/град. 78
Борт корпусу (верх), мм/град. 70
Борт корпусу (низ), мм/град. 40 + 25
Корми корпусу (верх), мм/град. 55
Днище, мм 20
Дах корпусу, мм 13
Лоб башти, мм/град. 75
Маска гармати, мм/град. 75
Борт башти, мм/град. 75
Корми вежі, мм/град. 75
Озброєння
Калібр і марка гармати 40-мм QF 2 pounder
Довжина ствола, калібрів 52
Боєкомплект гармати 67-92
Кути ВН, град. -15...+20°
Кулемети 1 × 7,7-мм «Віккерс»
Рухливість
Тип двигуна 2 рядних 6-циліндрових дизельних двигуна рідинного охолодження
Потужність двигуна, л. с. 2 × 87
Швидкість по шосе, км/год 24
Швидкість по пересіченій місцевості, км/год 15
Запас ходу по шосе, км 257
Запас ходу по перетятій місцевості, км 129
Питома потужність, л. с./т 6,46
Питомий тиск на ґрунт, кг/см2 1,12
Подоланний підйом, град. 24°
Долає стінку, м 0,61
Подоланний рів, м 2,4
Подоланний брід, м 0,91

У грі Редагувати

Піхотний танк Матильда - по дивним умовам названа "Королева пустелі".Матильда, як і B1 bis , мала броню, яка в довгий час називалася непробиваємою.На жаль, маса танка робить його не поворотким.40-мм озброєння є вже давно застарілим і не відповідає настільки міцному шассі.Будучи доволі розповсюдженою до початку війни,Матильда підходить на роль щита ,який захищає більш крихкі армійські з’єднання.

Виробництво таких танків проходить зазвичай на танковій базі.Матильда коштує 25 доларів.Максимальна швидкість 24 км/год.Озброєння таке :

  • Осколково-фугасні снаряди
  • Броне-бійні снаряди
  • 30-каліберний кулемет.

Виноски Редагувати