FANDOM

Wirbelwind («Смерч» чи «Вихор»- нім.) — німецька зенітна самохідна установка (ЗСУ) періоду Другої світової війни.

Wirbelwind
Wirbelwind CFB Borden 2
Прототип
RUSE Wirbelwind
У грі
Призначення

Самохідна броньована зенітна установка

Виробник
Icon Germany
Німеччина
Застосування у військах

Доступний в грі за Вермахт з 1945+

Максимальна швидкість

У грі 31 км / год

Бронювання корпусу

У грі Броня 345 мм (400)

статус

Вартість $ 35
Дослідження: Вартість $ 25

Історія створення прототипаРедагувати

Концепцію такої машини запропонував Карл Вільгельм Краузе (Karl friedrich Wilhelm Krause), офіцер 12-ї танкової дивізії SS «Hitlerjugend».

Прототип ЗСУ «Wirbelwind» був побудований в травні 1944 року на шасі пошкодженого в боях і повернутого для капітального ремонту танка PzKpfw IV.

На «Wirbelwind» встановлювалися спеціально розроблені відкриті зверху башти, які мають 9 граней. Вежа встановлювалася на стандартне місце вежі Panzer IV. «Wirbelwind» був озброєний 20-мм зенітною артустановкю 2 cm Flakvierling 38 L/65, яка з успіхом могла використовуватися і проти наземних цілей.

ЗСУ були випущені в обмеженій кількості компанією Ostbau Works в Сагані. Усього з 1944 року було вироблено 106 ЗСУ «Wirbelwind». Цей варіант ЗСУ прямував до розпорядження танкових дивізій. На Східний фронт було відправлено 90 одиниць ЗСУ «Wirbelwind», а Західний - 16.

У проектах військового командування вермахту були плани щодо збільшення вогневої мощі «Wirbelwind». В кінці 1944 року планувалося переозброїти наявні «Wirbelwind» чотирма 30-мм знаряддями MK 103/28 або MK 103/38, здатними робити до 1600 пострілів в хвилину. У грудні 1944 року Ostbau виготовила лише один прототип, позначений як Zerstorer 45 («Винищувач-45» - нім.) - 3 cm Flakvierling MK 103/1-8 auf Sfl PzKpfw IV.

В 1945 році було прийнято рішення використовувати шасі застарілих Panzer III з установкою на них вежі від «Wirbelwind». Цей проект отримав позначення Flakpanzer III. Було замовлено 90 таких танків, але закінчення війни закрило цей проект.

ЦікавоРедагувати

  • Існує думка, що саме Вихор надихнув радянських конструкторів на створення ЗСУ-23-4 «Шилка», — страшний сон американських пілотів у локальних конфліктах другої половини 20 сторіччя.

Виноски Редагувати